We stimuleren kinderen een kritische

en onderzoekende houding aan te nemen."

Zicht op ontwikkeling

Om ervoor te zorgen dat onze kinderen het onderwijs krijgen dat ze nodig hebben, kunnen we de hulp inschakelen van verschillende personen binnen en buiten de school, waaronder onze kwaliteit coördinator, het ondersteuningsteam, het Keniscentrum Openbaar Onderwijs (KCOO) en verschillende externe instanties en individuen. 

Op school

Binnen onze school maken we gebruik van interne ondersteuning door de kwaliteit coördinator. Op onze school vervult Jannie Pot deze rol. 

De kwaliteit coördinator heeft verschillende taken: 

  • Het zorgen voor de kinderen. 
  • Het coördineren en begeleiden van leeractiviteiten. 
  • Het beantwoorden van vragen van leerkrachten, ouders of verzorgers. 
  • Het voeren van gesprekken met ouders, verzorgers, leerkrachten en externen over de kinderen. 

Ook hebben wij op ons IKC een ondersteuningsteam. Deze bestaat uit de kwaliteit coördinator, een onderwijsassistent en leerkrachtondersteuners. Zij begeleiden kinderen die extra hulp behoeven op het gebied van lezen, rekenen, spelling of gedrag. Ook voor de kinderen die cognitief ver voor liggen op de rest van hun leerjaar heeft het ondersteuningsteam een programma om deze kinderen te blijven uitdagen, bijvoorbeeld doormiddel van Faqta Talent. 

Hulp buiten school

Daarnaast kunnen we hulp krijgen van het Kenniscentrum Openbaar Onderwijs (KCOO) en kunnen we externe begeleiding inschakelen, bijvoorbeeld van het WIJ-team, Molendrift, of logopedie. 

WELKOM! DEZE WEBSITE MAAKT GEBRUIK VAN COOKIES


Op onze website maken we gebruik van functionele en analytische cookies om de website optimaal te laten functioneren en waar mogelijk te verbeteren. Deze cookies verzamelen geen persoonsgegevens.
Veel leesplezier!

Akkoord met de cookies